Indlæser
Særlige oplevelser for særlige familier
Dato og tid
Fredag d. 9. april 2021 kl. 10:00 til fredag d. 18. juni 2021 kl. 13:00
Tilmeldingsfrist
Fredag d. 16. april 2021 kl. 23:55
Sted
Spejderskoven Fjelsted,
Hjørringvej 288,
9870 Sindal
Spejderskoven Fjelsted
Hjørringvej 288
9870 Sindal
Særlige oplevelser for særlige familier
Vi har fået plads til endnu en særlig familie :-)
Projektet “Særlige oplevelser til særlige familier” er helt unikt og vi håber at kunne inspirere andre udbydere i Danmark til at lave lignede tilbud.
For at kunne dokumentere effekten af projektet, følges det af en sociolog, der efterfølgende vil udarbejde en rapport baseret på online spørgeskema før og efter forløb. Denne rapport vil være anonymiseret.
Forløbet i sig selv er anonymt.
- 9/4
- 16/4
- 7/5
- 14/5
- 21/5
- 28/5
- 4/6
- 11/6
- 18/6
Tilmelding i denne begivenhed gælder for alle 9 mødegange.
Til møderne går børnene i ca 2 timer i samlet flok sammen med Lise fra Alpacas of Fredly.
Hver deltager går med sin egen alpaka. Det er samme dyr hver gang.
Efter gåturen vil der være afslutning ved bålet.
På første møde går både barn og forældre tur med barnets faste alpaka.
Herved får barn og forældre en fælles oplevelse med barnets alpaka, og forældrene har dermed et godt udgangspunkt for at kunne forstå barnets oplevelser på de efterfølgende møder.
De efterfølgende 8 møder går børnene tur med deres faste alpaka og samtidig deltager i forældrene i en selvhjælpsgruppe i en bålhytte i umiddelbar nærhed.
Forældrene tilbydes NADA øreakupunktur fra Stressfri Zone.
Herefter vil forældrene få mulighed for at sparre med hinanden omkring livssituationen.
Selvhjælpsgruppen ledes af tovholder med erfaring indenfor autisme, ADHD/ADD og lignende.
Efter endt forløb vil forældregruppen kunne fortsætte som en egen pårørendegruppe i regi af Bedre Psykiatri i Hjørring.
OBS: der er plads til 5 børn med autismespektrum forstyrelse og deres forældre.
Projektet skal kunne dokumentere effekten med henblik på at kunne etablere lignende tilbud i resten af landet.
Det er derfor vigtigt at du som deltager er indforstået med:
- Barnet er 10-17 år
- Du skal udfylde et kort online spørgeskema før og efter forløbet.
- I skal som udgangspunkt deltage som beskrevet i både walk and talk og i pårørendegruppen.
Tilmeldingsprocedure:
1) Du tilmelder jer til tilbudet
2) I kommer på venteliste
3) Projektleder kontakter jer telefonisk
4) Jeres tilmelding bekræftes
Se beskrivelse af tilbudet her.
Indkørsel anbefales via Fjelstedvej.
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >
Tilmelding til dette arrangement bliver håndteret med NemTilmeld.
Hvis du selv holder arrangementer, kan du prøve NemTilmeld's tilmeldingssystem for 0 kr. til dit næste arrangement.